Hoe koop ik een Ticket op Billetto

13 januari 2018

Hoe koop ik een ticket op Billetto?

Om een ticket voor een evenement te kopen, klik je op het evenement dat je wilt bijwonen. Vervolgens klik je op de oranje ‘Koop Ticket(s)’ knop. Op de aankooppagina, kies je het aantal tickets en het ticketsoort dat je wilt kopen. Log in als je al een account hebt op Billetto. Wanneer je nog geen account hebt, maak er dan gemakkelijk een aan door je e-mailadres in te vullen en een wachtwoord te creëren. Eenmaal voltooid klik je op ‘Door naar betaling’ rechts onderaan op de pagina. Je wordt doorgestuurd naar de beveiligde betaalpagina waar je de gewenste betaalmethode kiest. Je e-ticket(s) worden verstuurd naar het e-mailadres waarmee je Billetto account is geregistreerd. Zo gemakkelijk is het.

Ik heb mijn ticket niet ontvangen via e-mail. Wat moet ik doen?

PANIEK!

Nee – niet echt.

Het eerste wat je moet checken is of de mail misschien in je spam/junk filter terecht is gekomen. Je ticket is verzonden als bijlage aan een redelijk lange email met een aantal links en afbeeldingen, gevoelige spam filters zouden de email daardoor aan kunnen zien als spam. Sommige mailboxes zullen je misschien niet eens vertellen dat de mails worden gefilterd, in dat geval kun je het volgende proberen:

  1. Log into op je Billetto account.
  2. Klik op het ‘Mijn tickets’ symbool in de rechterbovenhoek van het scherm.
  3. Hier kun je jouw tickets downloaden.

Als je tickets hier niet zichtbaar zijn, dan zijn daar drie mogelijke verklaringen voor:

 

  1. De betaling is niet succesvol doorgekomen en daardoor zijn er geen tickets voor je gegenereerd
  2. De organisator heeft er voor gekozen geen fysieke tickets aan te bieden, in plaats daarvan wordt er een registratieproces gebruikt en worden de deelnemers gecontroleerd met een gastenlijst aan de deur
  3. Je bent misschien aangemeld met een ander Billetto account dan het account waarmee je de tickets hebt gekocht – dit kan gebeurt zijn wanneer je per ongeluk een tweede Billetto account gecreëerd hebt, door bijv. een spelfout in je eerste registratie

Als je contact moet opnemen met de evenement organisator om een kopie van je ticket aan te vragen, dan kun je een link voor contact met de organisator vinden onder de banner foto van de evenementpagina. Voeg informatie over de transactie toe zodat de organisator je beter kan helpen.

 

Waarom heb ik een Billetto profiel nodig?

We vragen al onze gebruikers om een Billetto profiel te creëren zodat wij een zo goed mogelijke service kunnen leveren. Mocht je problemen ervaren met je bestelling, of heb je per ongeluk je e-mailadres verkeerd gespeld of de bevestigingsmail met je tickets verwijderd, dan helpt jouw Billetto profiel ons snel jouw bestellingen te vinden en jouw te helpen. Daarnaast, kun je zelf inloggen op jouw Billetto profiel en wanneer je maar wilt jouw tickets downloaden mocht je ze kwijt zijn, je kunt hier ook zien voor welke evenementen je tickets geboekt en welke je hebt ‘geliked’ voor later.

 

Het creëren van een Billetto profiel is erg gemakkelijk, het enigste wat je nodig hebt is een e-mailadres en een wachtwoord. Als je een meer actieve rol wilt innemen in de groeiende Billetto community, dan kun je ook een profielafbeelding en andere details toevoegen door op je accountnaam in de rechterbovenhoek van het scherm te klikken en daarna voor Bewerk te kiezen – maar je kiest helemaal zelf of je dit wilt.

 

Jouw gegevens worden veilig opgeslagen en niet doorgegeven aan derde partijen. Alleen de organisator van het evenement waarvoor jij tickets hebt besteld heeft toegang tot jouw naam en e-mailadres, omdat zij deze nodig kunnen hebben om contact met je op te nemen om belangrijke informatie over het evenement te versturen. Tenzij je uitdrukkelijk toestemming hebt gegeven aan de organisator om contact met je op te nemen via e-mail met informatie over aankomende evenementen, zijn ze niet toegestaan bij de Nederlandse wet om dat te doen.

Terug naar overzicht